NI SOM BOR I SVERIGE....

Daily chitchat.

Moderators: Moderators, Junior Moderators

Forum rules
This General Forum is for general discussions from daily chitchat to more serious discussions among Somalinet Forums members. Please do not use it as your Personal Message center (PM). If you want to contact a particular person or a group of people, please use the PM feature. If you want to contact the moderators, pls PM them. If you insist leaving a public message for the mods or other members, it will be deleted.
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Re: NI SOM BOR I SVERIGE....

Post by salool »

Bleachedhime wrote:
salool wrote:Alltså det här var det värsta jag har sett!!! Att de har mage att skicka 2 spioner klädda i niqab, att lura våra imamer och smutskasta dom på det värsta tänkbara sätt.Att förvränga deras ord och inte se visheten i deras råd.Och huvud personerna i hela dramat var somalier, jag hade ingen aning om att vi hade så många sofier som bor stockholm :-O :-O
Ja, det var allvarligare än jag hade anat. Jag förstår inte, hur kom de på iden över huvud taget, att sätta på två randoma kvinnor nikab, dold kamera samt hemlig telefoninspelning och sedan låta de göra like kaos i en viss grupp. Vad tjänar kvinnor på? Och var kommer grunden till denna misstänksamhet mot de muslimska föreningarna från egentligen, vad fick de att utföra denna mission från allra början? Förnedrande, wallahi. Säkert något de klistrade och klippte ihop för oss. :arrow:

Synbarligen, de kommer att dra på de statliga stöden som moskeerna får.

Så klart de har gjort, de har säkert valt sekvenserna som överensstämmer med deras motiv. :down: Deras stora ambition är att svartmåla Islam men de kommer aldrig att lyckas.Trodde aldrig att de kunde sjunka så lågt och skicka två skådespelskor föratt förnedra våra imamer.Stackars imamerna som trodde att de hjälpte en kvinna i nöd, må Allah skydda de.

Det är debatt kväll om inslaget, tror vid 22 tiden men inte säker.
HilaacHills
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight

Post by HilaacHills »

salool wrote:
Bleachedhime wrote:
salool wrote:Alltså det här var det värsta jag har sett!!! Att de har mage att skicka 2 spioner klädda i niqab, att lura våra imamer och smutskasta dom på det värsta tänkbara sätt.Att förvränga deras ord och inte se visheten i deras råd.Och huvud personerna i hela dramat var somalier, jag hade ingen aning om att vi hade så många sofier som bor stockholm :-O :-O
Ja, det var allvarligare än jag hade anat. Jag förstår inte, hur kom de på iden över huvud taget, att sätta på två randoma kvinnor nikab, dold kamera samt hemlig telefoninspelning och sedan låta de göra like kaos i en viss grupp. Vad tjänar kvinnor på? Och var kommer grunden till denna misstänksamhet mot de muslimska föreningarna från egentligen, vad fick de att utföra denna mission från allra början? Förnedrande, wallahi. Säkert något de klistrade och klippte ihop för oss. :arrow:

Synbarligen, de kommer att dra på de statliga stöden som moskeerna får.

Så klart de har gjort, de har säkert valt sekvenserna som överensstämmer med deras motiv. :down: Deras stora ambition är att svartmåla Islam men de kommer aldrig att lyckas.Trodde aldrig att de kunde sjunka så lågt och skicka två skådespelskor föratt förnedra våra imamer.Stackars imamerna som trodde att de hjälpte en kvinna i nöd, må Allah skydda de.

Det är debatt kväll om inslaget, tror vid 22 tiden men inte säker.

Ja, det är inget annat än svarmåleri och själva syftet med denna agenda är att muslimer inte går och litar på. Å självklart kommer de att misslyckas, vi har ju Gud på vår sida och behovet av att svartmåla Islam kommer alltid att finnas där, saa waa djävulen i kostym'e.

Och om de tror att detta kommer att förhindra masskonverteringen så har de tokigt fel, folk kommer att flocka till islam mer än någonsin, se bara på.
Månadligen, är det runt 10 pers som koverterar till islam och 6 av de vara kvinnor. Det pratar ju för sig självt, tycker jag beträffande all dess budhu badha om kvinnoförtryck. :-@

Ja, det sänds kl 22 och vi får inte missa det här, många muslimska debatörer kommer att vara närvarande. Åkte förbi nyss SVT huset på vägen hem och såg några poliser på plats, undrar om de överbevakar för kvällen program. :lol:
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by salool »

Se det från den ljusa sidan, de gör gratis publicitet for islam och folk blir nyfikna. :up:
Hoppas de bjuder in starka muslimer som behärskar svenska språket bra.Jag ser framemot debatten och jag ska vara med chatten efteråt också och säga vad jag tycker om det hela.

Syftet bokom programmet var, att nå och påverka muslimiska tjejer som har så lite kunskap om islam.Att få de, att ifrågasätta sina värderingar, religion och våra imamer.
Det är där skon klämmer, de kan inte fatta hur barn som är födda och uppvuxna i Sverige är så fästa vid sin religion och följer sina föräldrars fotspår...de kan inte fatta hur viktig islam är för de, att de inte skulle tveka en second att offra sitt liv för den.Må Allah ge våra ungdomar styrkan att stå emot allt det här propaganda och göra deras iman starkare. :up:
HilaacHills
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight

Post by HilaacHills »

håller med mig dig fullkomligt, Salol. :up:

Nu börjar den.~~

Image

/går för att titta på den.
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by salool »

Den här debatten var en stor besvikelse.Jag kan inte fatta en somalisk kvinna var på emot sidan :o ..dadkeena maxa ka si ah :down: :x

Det är ingen tvekan nu att de har klippt inslaget och klistrat ihop som det passade de, Jag har stor respect for Abdul Wadod för hur han försvarade sig och avslöjat hela historien.Han har rätt!!! Ingen imam skulle råda en kvinna som fortfarande vill ha sin man att polis anmäla honom, det är upp till henne själv!!!
HilaacHills
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight

Post by HilaacHills »

salool wrote:Den här debatten var en stor besvikelse.Jag kan inte fatta en somalisk kvinna var på emot sidan :o ..dadkeena maxa ka si ah :down: :x

Det är ingen tvekan nu att de har klippt inslaget och klistrat ihop som det passade de, Jag har stor respect for Abdul Wadod för hur han försvarade sig och avslöjat hela historien.Han har rätt!!! Ingen imam skulle råda en kvinna som fortfarande vill ha sin man att polis anmäla honom, det är upp till henne själv!!!

Det var verkligen sorgligt att se muslimer splittrade och hacka på varandra, i dessa tider borde vi hålla ihop, wallaahi. När jag såg henne du vet inte hur glad jag blev men så fort hon öppnade sin mun och sa "jag är en imam" då insåg jag vad vi hade med och göra. :lol: jag thar sett henne förut i ett liknande program(Jag tror att det var i Agenda 21) där hon pratade om matyrskap och sånt. Hon är, vad ska man säga..bortkommen av sig.

Ja, Abdul Wadood var mannen i debatten och satte de på plats. :up:

Vad hände med eftersnacket?
Executive
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by Executive »

Hon Suad Mohammed är inte somalier, hon e från Ethioipia. :down:
abdisamad3
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by abdisamad3 »

de blev også sendt på danske tv.. Dumme imamer snakker om det er ok, at slår sin kone. :down:
HilaacHills
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight

Post by HilaacHills »

Executive wrote:Hon Suad Mohammed är inte somalier, hon e från Ethioipia. :down:
Inte? Phew, skönt att höra, Hon får mig att må dåligt precis varje gång hon är med på TV eller någon annanstans. :down:

@Abdisamad3

"Det blev också sänt på danska tv:n...Dumma imamer snackar om det är ok, at slå sin kone" Kone? Korn? kotte? "kvinna" måste det vara. < Vad det det du försökte säga? :lol:

Apropå det, så håller jag inte med dig. Waa waxay noo soo walaaqeen oo sal iyo raad toona lahayn. :arrow:
abdisamad3
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by abdisamad3 »

bleach I'm not against imams I just thought they should cautious on what they tell people they don't even who they are because their words can be misused and be used to hurt muslim people.
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by salool »

Executive wrote:Hon Suad Mohammed är inte somalier, hon e från Ethioipia. :down:
Jag visste inte det, Men nu vet jag mer info om henne när jag har googlat hennes namn.

abdisamad3 wrote:bleach I'm not against imams I just thought they should cautious on what they tell people they don't even who they are because their words can be misused and be used to hurt muslim people.
Jag ser att du har svalt allt de har visat på Tv, så de har sent det i Danmark också, wow! Det är säkert SD som ligger bokom detta. :down:
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by salool »

Bleachedhime wrote:
salool wrote:Den här debatten var en stor besvikelse.Jag kan inte fatta en somalisk kvinna var på emot sidan :o ..dadkeena maxa ka si ah :down: :x

Det var verkligen sorgligt att se muslimer splittrade och hacka på varandra, i dessa tider borde vi hålla ihop, wallaahi. När jag såg henne du vet inte hur glad jag blev men så fort hon öppnade sin mun och sa "jag är en imam" då insåg jag vad vi hade med och göra. :lol: jag thar sett henne förut i ett liknande program(Jag tror att det var i Agenda 21) där hon pratade om matyrskap och sånt. Hon är, vad ska man säga..bortkommen av sig.

Ja, Abdul Wadood var mannen i debatten och satte de på plats. :up:

Vad hände med eftersnacket?
Det är uppe nu, men det gör ingen skilnad.Svt har gått för långt den här gången och jag är glad att de har anmält de.. :up:

http://svtplay.se/v/2803994/debatt/efte ... 453,1,f,-1
Locked
  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “General - General Discussions”