Stockholm- it's not a coincidence!

Daily chitchat.

Moderators: Moderators, Junior Moderators

Forum rules
This General Forum is for general discussions from daily chitchat to more serious discussions among Somalinet Forums members. Please do not use it as your Personal Message center (PM). If you want to contact a particular person or a group of people, please use the PM feature. If you want to contact the moderators, pls PM them. If you insist leaving a public message for the mods or other members, it will be deleted.
AbkoowDhiblaawe
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Re: Stockholm- it's not a coincidence!

Post by AbkoowDhiblaawe »

JaalleMarx wrote:My Swedish sucks just as my English. It is SFI (Svenska för idioter) kind of Swedish but I will try

Warsheekh. Jag håller med Dr. Yalaxow. Om du verkligen vill uppleva Svea rikets skönhet bör du besöka/bo i Norrland eller i norra Svealand. Även gnällbältet är lagom bra. Småland är vackert men det finns orosmoln; starkt KD fäste och en aning rasistiskt. Ändå är Småland bättre än Skåne/Blekinge som är rasismens högborg. Inte konstigt att SD och de andra rasistka partierna har sina sätten/födelser där. Västkusten är vackert och innevånarna är generellt goa folk. Göteborg och Malmö har blivit Sveriges Chicago med gängbildning och ständiga skottlossningar som ofta resulterar i mord.

Hjulsta?

Jag har dessvärre aldrig varit högre upp i sverige än uppsala och jag är uppväxt i detta land skulle vara intressant att besöka de nordliga delarna av landet. Har hört om den fina naturen där är sugen på att göra en fjällvandring nån gång i livet. Hoppas det blir av! Hjulsta är korrekt :lol:
Lamagoodle
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by Lamagoodle »

vikingman wrote:Tensta native reporting in :D
I was ripped off by this barber. He made me look like a gangster from the 80s. He left me with a “dhoor” and “food” dheer. He did not even wash my hair. Therefore, when I came to the house of this friend for lunch, everyone was commenting on my haircut. I took it as a compliment until the lady of the house said “ ninkaan wuu kugu ciyaarey, kaama buufinin”. He left alot of hair on my face and clothes.

Saaxib, är det sant att finns "garoob gata" i trakten?
Lamagoodle
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by Lamagoodle »

Xiis1928 wrote:I live in a country that believes in corporate welfare. Our politicians are the slaves of big business. Most of our media are in bed with corporate America. Our government spies on us and the our pathetic public doesn't give a damn. We're the richest country in the world and according to the Human Development Index we are ranked 21st in education and 37th in the health care system. The United States today is like George Orwell's novel "1984" which was published in the late 1940's. Sweden puts countries like the United States to shame.
Xiis, USA is a class based society. It is the survival of the smartest.
Lamagoodle
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by Lamagoodle »

Warsheekh wrote:
JaalleMarx wrote:My Swedish sucks just as my English. It is SFI (Svenska för idioter) kind of Swedish but I will try

Warsheekh. Jag håller med Dr. Yalaxow. Om du verkligen vill uppleva Svea rikets skönhet bör du besöka/bo i Norrland eller i norra Svealand. Även gnällbältet är lagom bra. Småland är vackert men det finns orosmoln; starkt KD fäste och en aning rasistiskt. Ändå är Småland bättre än Skåne/Blekinge som är rasismens högborg. Inte konstigt att SD och de andra rasistka partierna har sina sätten/födelser där. Västkusten är vackert och innevånarna är generellt goa folk. Göteborg och Malmö har blivit Sveriges Chicago med gängbildning och ständiga skottlossningar som ofta resulterar i mord.

Hjulsta?

Jag har dessvärre aldrig varit högre upp i sverige än uppsala och jag är uppväxt i detta land skulle vara intressant att besöka de nordliga delarna av landet. Har hört om den fina naturen där är sugen på att göra en fjällvandring nån gång i livet. Hoppas det blir av! Hjulsta är korrekt :lol:
Om du är intresserad av fjällvandring bör du besöka Jämtland. Augusti och september är bästa månader för fjällvandring. Glöm inte att besöka älgfarmen där man även producerar pengar från algskiten. Du kan också träffa republikens president, Ewert Ljusberg

Jag har varit nästan överallt i Sverige. Jag trivs bäst norr om Stockholm; Uppsala och Västerås är två närliggander kommuner som jag tycker mycket om. Norrland är fint.
Xiis1928
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight

Post by Xiis1928 »

JaalleMarx wrote:Xiis, USA is a class based society. It is the survival of the smartest.
It's not the survival of the smartest. It's the survival of the most powerful. Just because you are powerful does not make you smart. Since Ronald Reagan the system has been rigged.
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Post by salool »

Warsheekh wrote:

:deadrose: varför just en garoob och inte en vanlig tjej? :MJ:
Innan en vanlig tjej släpper in dig i sin lägenhet måste du uppfylla vissa krav först: ett bröllop med 5 hundra gäster i bästa hotellet som finns, 3 kilo gold meher och en lägenhet möblerad med 100 tusan kronor.Så jag tror knappast ett fattiglapp som du har råd med det..det är bara och njut av att sova bland sju barn med en halimo som väger 100kg.I alla fall du slipper betala för hyra och mat...allt ingår så länge din service behövs och du håller måttet. :lol:
DR-YALAXOOW
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by DR-YALAXOOW »

Det finns inga stora skillnader mellan ! 100 kilo Garoobs med futo stor som Elefant och mss Diana /anorektisk med ihopsydda Gudniinka fircooniga Vijayvijay :lol: . kaba sii daranee icke garoob xaliimoos många av dem komm Sverige genom Tahriib i libyen/medelhavet .. marka sxb singel faaraxs dhib weeyn ayaa heeysta. waa adag tahay sidii aad u heli lahaayd fine xaliimo...
Lamagoodle
SomaliNet Super
SomaliNet Super

Post by Lamagoodle »

DR-YALAXOOW wrote:Det finns inga stora skillnader mellan ! 100 kilo Garoobs med futo stor som Elefant och mss Diana /anorektisk med ihopsydda Gudniinka fircooniga Vijayvijay :lol: . kaba sii daranee icke garoob xaliimoos många av dem komm Sverige genom Tahriib i libyen/medelhavet .. marka sxb singel faaraxs dhib weeyn ayaa heeysta. waa adag tahay sidii aad u heli lahaayd fine xaliimo...
:lol:

There are lots of fish in the pond, Dottore. Why only somalis?
Post Reply
  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “General - General Discussions”